|
Każdy gracz, zakładając konto, zgadza się z regulaminem, oznajmia, że go przeczytał i ma obowiązek się do niego stosować. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z odpowiedzialności karnej.
I. Zabronione imiona postaci:
- Wulgarne, obraźliwe bądź rasistowskie.
- Nicki podobne do członków załogi bądź mobów.
- Zawierające bezsensowny ciąg znaków (np. fhrfhaiudw).
II. Zabronione są wypowiedzi:
- Nagminne obrażanie innych graczy na kanałach publicznych.
- Wypowiedzi rasistowskie.
- Podawanie linków do stron z treścią nielegalną bądź przeznaczoną wyłącznie dla dorosłych.
- Reklamowanie innych OTS.
- Spamowanie tej samej wiadomości na kanałach publicznych.
- Flood.
- Używanie kanałów do celów im nieprzeznaczonych, np. oferty kupna na Game-chat.
- Podszywanie się pod członków załogi.
III. Zabronione jest:
- Wykorzystywanie błędów gry.
- Wykorzystywanie słabości gry.
- Używanie botów/taskerów oraz makr, niezależnie od poziomu i stanu gracza (afk, non-afk).
- Próby okradania innych graczy.
- MC - multiclienting.
- Spam pakietami - od automatycznych banów za spam pakietami nie ma odwołań - trwają one od 1-2 dni.
- Próby nabicia komuś fragów/skulli w sposób odbiegający od normalnej rozgrywki (celowe działanie noob charami).
- Blokowanie wejść do expowisk, zejść ze schodów, punktów teleportu, zejść z drabinek meblami i innymi przedmiotami nie "stackable".
IV. Inne karane:
- Fałszywy raport.
- Grożenie członkom załogi.
- Umyślne uprzykrzanie nowym graczom gry.
- Nie zgłaszanie bugów, których jest się świadkiem.
V. Informacje:
- Serwer jest darmowy, co oznacza, że wszelkie przedmioty istniejące w grze można zdobyć w grze lub wygrać je w konkursie organizowanym przez władze serwera.
- Dozwolone jest łączenie się tylko dedykowanym klientem, dostępnym do pobrania na stronie.
- Załoga nie odpowiada za utratę przedmiotów, postaci, doświadczenia wskutek crashu, wyłączenia, zlagowania, cleanu serwera.
- Pożyczanie, sprzedawanie, sharowanie kont nie jest zabronione, ale gracz robi to na własną odpowiedzialność. Wyjątkiem są wymiany przeprowadzane przez członków załogi. Załoga nie bierze odpowiedzialności za wymiany graczy za waluty spoza gry.
- Każdy gracz sam odpowiada za swoje postacie, przedmioty, domki, etc. Załoga nie odpowiada i nie ingeruje w ich utratę.
VI. Kary:
Kary za naruszenia regulaminu są zależne od stopnia szkodliwości działania:
Stopnie szkodliwości naruszeń:
Niska szkodliwość:
- Opis: Naruszenia, które mają minimalny wpływ na grę lub innych graczy. Działania te mogą być niezgodne z regulaminem, ale nie zakłócają znacząco przebiegu gry ani nie dają dużej przewagi nad innymi graczami.
- Przykłady: Używanie niewłaściwego kanału do rozmów oraz jednorazowe użycie niestosownych wypowiedzi, jeśli nie dochodzi do recydywy.
- Kara: Blokada konta na 3 dni (bez Final Warning).
Średnia szkodliwość:
- Opis: Naruszenia, które mają umiarkowany wpływ na rozgrywkę lub innych graczy. Działania te mogą zakłócać przebieg gry lub dawać nieuczciwą przewagę, ale ich skala nie jest na tyle duża, by całkowicie zdestabilizować rozgrywkę.
- Przykłady: Wielokrotne używanie makr do prostych czynności, reklamowanie innych OTS, nagminne obrażanie innych graczy.
- Kara: Blokada konta na 7 dni (Final Warning).
Wysoka szkodliwość:
- Opis: Naruszenia, które mają duży wpływ na grę, społeczność graczy lub zasady fair play. Działania te mogą znacząco zaburzać balans gry, dawać dużą nieuczciwą przewagę, lub prowadzić do poważnych szkód dla innych graczy.
- Przykłady: Używanie botów do automatyzacji treningu umiejętności bojowych, próby oszustw, multiclienting (MC).
- Kara: Blokada konta na 14 dni (Final Warning).
Bardzo wysoka szkodliwość:
- Opis: Najcięższe naruszenia, które mają drastyczny wpływ na rozgrywkę lub społeczność graczy. Działania te mogą całkowicie zdestabilizować serwer, niszczyć doświadczenia innych graczy, lub powodować znaczne szkody dla infrastruktury gry.
- Przykłady: Używanie botów do zautomatyzowanego zdobywania zasobów, ataki na serwer (spam pakietami), celowe działania prowadzące do masowego oszustwa.
- Kara: Natychmiastowe usunięcie konta.
Final Warning - kolejne naruszenie o średniej bądź wyższej szkodliwości skutkuje usunięciem konta.
VII. Załoga:
- Kłócenie się z członkiem załogi na temat kary może tylko pogorszyć sprawę. Jedynie spokojna konwersacja może mieć jakiś skutek.
- Odzywając się, prosząc i pytając o coś członków załogi, należy zwracać się do nich z szacunkiem. W innym wypadku gracz może spotkać się z brakiem odpowiedzi bądź nawet karą w przypadku nachalnych lub wyjątkowo nieuprzejmych zwrotów.
- Członkowie załogi zarządczej nie mogą: dawać itemów na życzenie (wyjątkiem są konkursy), zabijać potworów (chyba że mogą powodować pewne komplikacje), teleportować nikogo na życzenie (chyba że dana osoba utknęła i nie ma żadnej możliwości wyjścia), zabijać graczy (chyba że jest taka konieczność lub gracz wyrazi taką chęć), tworzyć monsterów (z wyjątkiem najazdów w miejscach odosobnionych).
- Członkowie załogi nie muszą ostrzegać gracza zanim go ukarzą, gracz ma obowiązek znać i stosować się do regulaminu.
VIII. System PVP:
- 4 fragi = red skull.
- 6 fragów = blokada na atak.
- Frag = 3h.
- Red skull = 6h.
- White skull = 10m.
- PZ block = 10m.
IX. Domki:
- Aby posiadać domek, gracz musi posiadać 100 level.
- Domek musi być zapisany na postaci posiadającej level 100, nie liczą się levele współwłaścicieli.
- Jeden gracz (niezależnie od ilości posiadanych postaci powyżej 100 levela) może posiadać tylko 1 domek na głównej wyspie oraz 1 domek na Rukgerdzie.
- Domki są zwalniane po 90 dniach od nieobecności właściciela, a itemy znajdujące się wewnątrz zostają usunięte.
- Wyjątkiem może być posiadanie Guild House'u, ale tylko i wyłącznie przyznanego przez załogę i używanego jako Guild House.
- Na naszym serwerze obowiązuje jednorazowa opłata za posiadanie domku, nie trzeba go już później opłacać.
X. Prawo precedensowe:
Na serwerze panuje prawo precedensowe. Oznacza to, że dane zdarzenie niebędące uściślone w regulaminie może być podstawą do kary i utworzenia nowej zasady.
|
|